Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Marraskuun merkkituote: Tuoksuttomat tuotteet

Tuoksuyliherkkyys on yksi voimakkaimmin yleistyviä herkkyyksiä pohjoismaissa. Monilla tuoksuttomilla kosmetiikkatuotteilla sekä puhdistus- ja siivousaineilla on allergiatunnuksen lisäksi myös Joutsenmerkki.

Tuoksuttomuus = ympäristönkin kannalta parempi valinta

Olin juuri työmatkalla Pariisissa. Kulttuuriero tuoksujen suhteen oli valtava! Kun on tottunut aika hajuttomaan elämään, monet tuoksut tuntuvat nenään melko voimakkailta ja saavat aikaan jopa päänsärkyä. Voin vain kuvitella, miltä hajusteyliherkistä tuntuu.

Kuvaa arjen ekotekosi ja osallistu kilpailuun

Kuvaa oma arjen ekotekosi ja lataa se: Instagram: @Joutsenmerkki1 #Käsisydämelle Twitter: @Joutsenmerkki #Käsisydämelle Joutsenmerkin Facebook-sivuille (Pohjoismainen ympäristömerkki – Joutsenmerkki) #Käsisydämelle Kaikkien osallistujien kesken arvomme Joutsenmerkittyjä…

Lokakuun merkkituote: Lidlin uusi Sensitive-tuotesarja

Lidlin uusi Sensitive-tuotesarja sisältää allergisille ja herkkäihoisille suunnattuja kosmetiikkatuotteita ja pesuaineita. Sensitive-tuotteet ovat hellävaraisia niin iholle kuin ympäristöllekin. Kaikille Sensitive-tuotesarjan tuotteille on myönnetty Doussy Sensitive -huuhteluainetta lukuun ottamatta Joutsenmerkki.

ICT-hankinnoissa vastuullisuus on haaste

Mikä tekee ICT-hankinnasta vastuullisen? Millainen jalanjälki syntyy median käytöstä? Minkälaisissa työoloissa ICT-laitteita valmistetaan ja kierrätetään? Muun muassa näihin kysymyksiin haettiin vastausta Ympäristömerkinnän hankintaverkoston tapaamisessa.

Joutsenmerkki brändien TOP 10 -listalla

Joutsenmerkki on Suomen 10. arvostetuin brändi 998 brändin joukosta. Ikäryhmistä alle 30-vuotiaat arvostavat Joutsenmerkkiä eniten. Maantieteellisesti Etelä-, Itä- ja Pohjois-Suomessa merkin arvostus on korkeinta.