Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Kuvaa arjen ekotekosi ja osallistu kilpailuun

Kuvaa oma arjen ekotekosi ja lataa se: Instagram: @Joutsenmerkki1 #Käsisydämelle Twitter: @Joutsenmerkki #Käsisydämelle Joutsenmerkin Facebook-sivuille (Pohjoismainen ympäristömerkki – Joutsenmerkki) #Käsisydämelle Kaikkien osallistujien kesken arvomme Joutsenmerkittyjä…

Lokakuun merkkituote: Lidlin uusi Sensitive-tuotesarja

Lidlin uusi Sensitive-tuotesarja sisältää allergisille ja herkkäihoisille suunnattuja kosmetiikkatuotteita ja pesuaineita. Sensitive-tuotteet ovat hellävaraisia niin iholle kuin ympäristöllekin. Kaikille Sensitive-tuotesarjan tuotteille on myönnetty Doussy Sensitive -huuhteluainetta lukuun ottamatta Joutsenmerkki.

ICT-hankinnoissa vastuullisuus on haaste

Mikä tekee ICT-hankinnasta vastuullisen? Millainen jalanjälki syntyy median käytöstä? Minkälaisissa työoloissa ICT-laitteita valmistetaan ja kierrätetään? Muun muassa näihin kysymyksiin haettiin vastausta Ympäristömerkinnän hankintaverkoston tapaamisessa.

Joutsenmerkki brändien TOP 10 -listalla

Joutsenmerkki on Suomen 10. arvostetuin brändi 998 brändin joukosta. Ikäryhmistä alle 30-vuotiaat arvostavat Joutsenmerkkiä eniten. Maantieteellisesti Etelä-, Itä- ja Pohjois-Suomessa merkin arvostus on korkeinta.

Edelläkävijät erottuvat – Scandic-hotellit

Scandic-hotelliketju on vastuullisuuden edelläkävijä. Scandicille ympäristöystävällisesti toimiminen on kilpailuvaltti: ”Vaikka hotellin pitäminen onkin bisnestä, ei ympäristön suojelu ole bisneksestä pois vaan päinvastoin.”

Syyskuun merkkituote: Libero Touch -vaipat

Uudet, entistä pehmeämmät ja laadukkaammat Libero Touch -vaipat ovat nyt kaupoissa. Libero Touch -vaipat ovat hyvä valinta myös ympäristön kannalta – niille on myönnetty Joutsenmerkki.