Suomalaisista 80 prosenttia on sitä mieltä, että kuntien pitää näyttää esimerkkiä tekemällä vastuullisia hankintoja. Yli 60 prosenttia myös ilmoittaa äänestävänsä kevään kuntavaaleissa mieluiten vastuullisia hankintoja tukevaa ehdokasta.
Lähes kaikilla yrityksillä on omat ja parhaassa tapauksessa henkilökunnan kanssa yhdessä sovitut arvot. Yhteisen arvopohjan kautta tiedämme, mitkä asiat ovat meille toiminnassa tärkeitä.
Webinaarissa kerrotaan ulkokalusteiden ja leikkikenttä- ja puistovälineiden uusista vaatimuksista, markkinatilanteesta ja Joutsenmerkin uudesta hakuprosessista. Tervetuloa!
Kiinnostus Joutsenmerkittyihin ulkokalusteisiin ja leikkikenttävälineisiin kasvaa. Vuonna 2018 tuotteita oli Pohjoismaissa 12 – nyt jo yli 750. Uusien kriteerien keskeisiä teemoja ovat ilmasto ja kiertotalous.
Toshiban tavoitteena on tulla yhdeksi maailman johtavimmimmista ekologisista yrityksistä. Ympäristövastuullisia tuotteita suunnittelemalla ja valmistamalla Toshiba vähentää niiden koko elinkaaren aikaisia ympäristövaikutuksia.
Joutsenmerkittyjen rakennuskohteiden määrä on kolminkertaistunut kolmessa vuodessa: asuntoja ja taloja on Pohjoismaissa valmiina tai rakenteilla jo lähes 50 000.
Oulun Baari on vuonna 1990 perustettu perheyritys, joka pyörittää liikenneasemaa Oulun Maikkulassa. Aseman uudistuksessa ympäristöarvoihin on panostettu, autopesulaa myöten.