Siirry sisältöön

Ajankohtaista

Nyt puhutaan muovista

Viimeisen vuoden aikana ei ole voinut välttyä muoviuutisilta. Muovipaniikkiakin on ollut ilmassa. YLEn I love muovi -kampanja on nostanut ja nostaa muovin puheenaiheeksi nyt huhtikuussa. Joutsenmerkki on kieltänyt kertakäyttöisiä muoveja jo viime vuonna. Muovin lajittelu on tärkeää, kunhan pakkaukset ovat sellaisia, että ne sopivat kierrätykseen.

Joutsenmerkki kurkistaa kuluttajien arvomaailmaan

Pohjoismaisen Ympäristömerkinnän julkaisema raportti tarjoaa kokonaisvaltaisen katsauksen pohjoismaiseen kuluttajakäyttäytymiseen. Mikä saa kuluttajat liikkeelle? Millaista kilpailuetua kestävistä toimintamalleista voi olla yrityksille? Voisiko vastuullisten tuotteiden suosiminen olla kuluttajalle boikotteja tehokkaampi tapa vaikuttaa?