Joutsenmerkin Vaikea saada, helppo valita -kampanjan kuva maalipurkista

World Ecolabel Day 2023: Joutsenmerkki kutsuu luvanhaltijat mukaan kampanjaan

Torstaina 12.10.2023 juhlitaan jälleen ympäristömerkkejä, ja lokakuussa Joutsenmerkki onkin monipuolisesti esillä eri kanavissa. World Ecolabel Day on myös luvanhaltijoille hyvä tilaisuus viestiä ympäristömerkin eteen tehdystä työstä.

World Ecolabel Day on riippumattomien ja luotettavien ympäristömerkkien juhlapäivä. Harhaanjohtavan viherpesun yleistyessä ympäristömerkkien taustalla tehtävää työtä tarvitaankin enemmän kuin koskaan.

Elinkaaripohjainen ympäristömerkki kuten Joutsenmerkki on kätevä apu ympäristölle parempien valintojen tunnistamisessa. Merkki tukee yritysten tuotekehitystä ja auttaa tuomaan ympäristölle hyvät vaihtoehdot helposti kuluttajien ja hankkijoiden ulottuville.

Kuudetta kertaa järjestettävän, lokakuun toiselle torstaille vakiintuneen teemapäivän taustalla vaikuttaa Global Ecolabelling Network, jonka perustajajäseniin Joutsenmerkki kuuluu.

Lokakuussa Joutsenmerkki näkyy ja kuuluu laajasti – myös luvanhaltijat voivat osallistua!

Kesällä 2023 käynnistyi Joutsenmerkin ensimmäinen kaikkien Pohjoismaiden yhteinen mainoskampanja. Vaikea saada, helppo valita -kampanja jatkuu ympäristömerkkien juhlapäivään osuvasti lokakuussa. Suomessa kampanja näkyy sosiaalisen median ja YouTuben lisäksi myös Warner Bros. Discoveryn tv-kanavilla.

Kampanja tuo esiin Joutsenmerkittyjen tuotteiden ja palvelujen laajaa kirjoa sekä yritysten tekemää työtä merkin saamiseksi. Leikkimielisissä videoissa kuullaan tunnustuksia niiltä tuotteilta ja palveluilta, jotka eivät läpäisseet Joutsenmerkin tiukkoja ympäristövaatimuksia. Joutsenmerkki on vaikea saada, mutta kuluttajalle helppo valita – ja siksi tunnetun ja arvostetun merkin saavuttamisesta kannattaa myös kertoa.

World Ecolabel Day on Joutsenmerkin luvanhaltijoillekin oiva tilaisuus viestiä ansaitusta ympäristömerkistä tavallistakin ahkerammin. Ympäristömerkintä on koonnut Vaikea saada, helppo valita -kampanjan tiimoilta kampanjapaketin, jota myös luvanhaltijat ja jälleenmyyjät voivat hyödyntää ympäristömerkityistä tuotteista ja palveluista viestiessään.