Joutsenmerkki on Suomen toiseksi arvostetuin brändi vuonna 2024
Taloustutkimuksen ja Alma Median julkaisema Brändien arvostus -tutkimus on jälleen tuottanut hienoja tuloksia Joutsenmerkin osalta. Vuoden 2024 tutkimuksessa Joutsenmerkki sijoittui toiseksi satojen arvioitujen brändien joukossa.
Taloustutkimus ja Alma Media toteuttavat vuosittain Brändien arvostus -kyselyn, jossa selvitetään, miten suomalaiset suhtautuvat eri brändeihin. Kyselyssä arvioidaan muun muassa brändien arvostusta ja niistä herääviä mielikuvia houkuttelevuuden ja vastuullisuuden osalta.
Tänä vuonna kyselyssä oli mukana 683 brändiä 80 eri tuoteryhmästä ja Joutsenmerkki saavutti upeasti 2. sijan niin houkuttelevimpana kuin arvostetuimpana brändinä. Vuosien saatossa Joutsenmerkki on sijoittunut kärkisijoille 5–14. Tuorein tulos osoittaa kuluttajien arvostavan entistä enemmän ympäristölle paremmasta valinnasta kertovaa Joutsenmerkkiä. Tänä vuonna alkuperästä, tuotantotavasta ja ravitsemuksellisesta laadusta kertovat merkit pitivät myös paikkansa arvostetuimpana kategoriana.
– On erityisen hienoa, että suomalaiset arvostavat merkkejä, joita yhdistää tietynlainen vastuullisuuden näkökulma. Suomalaiset haluavat, että heidän hankkimansa tuotteet on tehty vastuullisesti. Kun tuotteella on Joutsenmerkki, se helpottaa kuluttajan valintaa, sillä asiantuntijat ovat tehneet vaikean selvitystyön hänen puolestaan, Joutsenmerkin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Minna Kinnari kertoo.
Vuoden 2024 arvostetuimmat brändit:
- ABLOY
- Joutsenmerkki
- Hyvää Suomesta -merkki
- S-etukortti
- Avainlippu
- Yle Areena
- Valio
- Fiskars
- Sydänmerkki
- Yle