Yritykset haluavat tehdä vastuullisista ja ympäristön huomioivista valinnoista helpompia

Miksi yritykset hakevat tuotteilleen ja palveluilleen Joutsenmerkkiä? Lue kahdeksan luvanhaltijan vastaukset.

Viestintäjohtaja Pirjetta Soikkeli, Handelsbanken:
”Handelsbanken on vastuullisen sijoittamisen edelläkävijä. Joutsenmerkki on tunnustus siitä, että olemme määrätietoisesti pienentäneet rahastojemme hiilijalanjälkeä ja kiinnittäneet entistä enemmän huomiota vastuullisuuteen yrityksissä, joihin sijoitamme. Joutsenmerkki tekee sijoittajalle vastuullisen valinnan helpoksi, ja ohjaa sijoittamaan rahastoihin, jotka pyrkivät vaikuttamaan yrityksiin ja edistämään kestävää kehitystä.”

Markkinointipäällikkö Annika Lybeck, Orkla Care:
”Me Orklalla haluamme tehdä vastuullisista ja ympäristön huomioivista valinnoista helpompia. Tässä suomalaisille tuttu Joutsenmerkki on meille iso apu. Joutsenmerkki löytyy Orklan tuotteista muun muassa Bliw-saippuoista, Lumme-puhdistusaineperheestä, Jordan-hammastahnoista, HTH-vartalonhoitosarjasta ja Pierre Robert -tekstiileistä.”

Myynti- ja markkinointijohtaja Susanna Virta, JM Suomi:
”Joutsenmerkin myötä asiakkaamme voivat luottaa siihen, että olemme valinneet ympäristöystävällisiä, terveellisiä ja turvallisia materiaaleja. Ympäristöystävällisten tuotteiden käyttö rakentamisessa luo paremman työympäristön myös työntekijöillemme.  Koemme myös, että Joutsenmerkitty rakennus säilyttää arvonsa paremmin, ja on siksikin turvallinen valinta elämän isoimmassa hankinnassa.”

Myyntipäällikkö Juhani Haara, S-ryhmän marketkauppa:
”Haluamme S-ryhmässä kannustaa asiakkaitamme tekemään vastuullisia valintoja ja tavoitella yhdessä kestävän kuluttamisen uutta normaalia. Joutsenmerkityn tuotteen ostaminen on helppo tapa tehdä arjen kauppareissun vastuullisuusteko, sillä asiakas voi olla varma, että tuote on ympäristön kannalta hyvä vaihtoehto. Joutsenmerkki on tunnettu merkki ja sen logo on helppo bongata tuotteissamme.”

Marketing manager Susanne Lantau, Unilin/Pergo:
”Being selected to use the Swan label for our floors is really important to us. It means that Pergo Laminate floors fulfill the toughest environmental demands in the Nordics. Additionally, the Nordic Swan is a very good, well-known and easy-accessible symbol to help consumers to make a responsible and sustainable choice when buying floors.”

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Tiia Roine, Teknos:
”Teknos pyrkii jatkuvasti kehittämään tuotteita, jotka ovat pitkäkestoisempia ja turvallisempia sekä ympäristölle että ihmisille. Joutsenmerkki auttaa asiakkaitamme valitsemaan ympäristölle ystävällisemmän vaihtoehdon, jossa on huomioitu tuotteen koko elinkaari raaka-aineista tuotantoon, käyttöön ja maalauksesta syntyvien jätteiden käsittelyyn saakka. Teknoksen valikoimasta löytyy laaja joukko Joutsenmerkittyjä tuotteita sisälle ja ulos, kuten BIORA®-sisustusmaalisarja sisäilmaa puhdistavine maaleineen.”

Laatu- ja vastuullisuusjohtaja Tytti Liven, Grano:
”Joutsenmerkki tunnetaan hyvin ja se on ulkopuolisen tahon varmenne tuotteen turvallisuudesta sekä tuotannosta tiukkojen ympäristökriteerien mukaisesti. Haluamme tarjota asiakkaillemme aina parasta – vastuullisesti tuotettuja ja ympäristöystävällisiä palveluita. Joutsenmerkki sopii siksi meille täydellisesti ja lisäksi se helpottaa asiakkaitamme tekemään vastuullisia valintoja.”

Vastuullisuuden projektipäällikkö Terhi Uusitalo, Tokmanni:
”Halpakauppana Tokmanni haluaa tuoda vastuullisia valintoja kaikkien saataville. Laajan valikoimamme vastuullisuuden varmistaminen on kuitenkin valtava työ. Saamme tukea ja uskottavuutta vastuullisuustekemiseemme ja -viestiimme Joutsenmerkistä ja muista vastuullisuusmerkeistä. Joutsenmerkki on Tokmannin asiakkaiden parhaiten tuntema vastuullisuusmerkki.”