Webinaari: Green Friday

Joutsenmerkki muistuttaa kestävämmästä kuluttamisesta myös Black Fridaynä. Green Friday -webinaarissa esitellään Joutsenmerkin kuluttajatutkimuksen tuloksia ja EU-lainsäädännön uusimpia kuvioita.

Ylenpalttisesta kuluttamisesta ja kasvavista ostopaineista tunnettu Black Friday on jälleen nurkan takana. Vietä Black Fridayn sijaan Green Fridaytä ja tule Joutsenmerkin järjestämään webinaariin 29.11.2024 klo 9–10.15!

Webinaarissa pureudutaan pohjoismaisten kuluttajien arvomaailmaan laajan kuluttajatutkimuksen kautta. Miten ympäristölle paremmat valinnat onnistuvat kasvavan ostopaineen keskellä ja mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä? Entä millainen rooli Joutsenmerkillä on kestävämmässä kuluttamisessa? Webinaarissa esitellään myös EU-lainsäädännön tuoreimpia käänteitä.

Ohjelma:

  • Joutsenmerkin pohjoismaiset kuluttajatutkimuksen tulokset / Minna Kinnari, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Ympäristömerkintä Suomi
  • Kommenttipuheenvuoro kuluttajatutkimuksen tuloksiin / Dan Koivulaakso, osastopäällikkö, kasvu ja ilmasto, Pohjoismaiden ministerineuvosto
  • Joutsenmerkin rooli green claims -direktiivissä ja CSRD-raportoinnissa / Karin Bergbom, kriteeripäällikkö, Ympäristömerkintä Suomi
  • Kysymyksiä ja vastauksia