Berner & Joutsenmerkki
Monipuolisesta tuotevalikoimastaan tunnetulla Bernerillä on kymmenittäin Joutsenmerkittyjä tuotteita. Merkki koetaan hyödylliseksi niin kuluttajien ostopäätösten helpottamisessa kuin kansainvälistymisen tukena.
Berner on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyritys, joka toimii useilla eri toimialoilla aina kulutustavaroista teollisuuteen ja sairaalatarvikkeista maatalouteen. Bernerin valikoimasta löytyykin lähes 60 Joutsenmerkittyä tuotetta.
Joutsenmerkityt tuotteet ja palvelut täyttävät tiukat ympäristövaatimukset, jotka perustuvat elinkaariajatteluun. Siinä arvioidaan muun muassa materiaalien alkuperä, tuotannon ja käytön energiankulutus sekä kemikaalien käyttö ja jätteiden synty koko tuotanto- ja kulutusketjun aikana.
Bernerin viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Maria Nymander kertoo, mitä Joutsenmerkki heille merkitsee.
Miksi olette hakeneet Joutsenmerkkiä?
Tuotteiden ympäristövastuullisuuden edistäminen on tärkeä osa vastuullisuusohjelmaamme. Joutsenmerkityillä tuotteilla pystymme selkeästi osoittamaan kuluttajille ja B2B-asiakkaillemme, että tuote täyttää tiukat ympäristövaatimukset. Todennettu ympäristövastuullisuus on yhä tärkeämpi tekijä niin arjen ostopäätöksissä kuin julkisissa hankinnoissa, ja Joutsenmerkitty tuote on erinomainen keino osoittaa tämä.
Meillä Bernerillä ensimmäisen Joutsenmerkityn tuotteen kehittäminen alkoi vuonna 1997. Tänä päivänä meillä on lähes 60 Joutsenmerkittyä oman Heinäveden tuotantomme tuotetta.
Joutsenmerkki auttaa erottautumaan markkinoilla, joilla ympäristövastuullisuus on yhä tärkeämpi kilpailutekijä.
Maria Nymander, viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö, Berner
Miten Joutsenmerkki auttaa liiketoimintaanne?
Joutsenmerkitty tuote lisää kuluttajien ja asiakkaiden luottamusta tuotteen ympäristövastuullisuuteen ja helpottaa ostopäätöstä. Joutsenmerkki onkin usein helppo tapa varmistaa, että kuluttajaa ja asiakkaita askarruttavista ympäristöasioista on huolehdittu.
Merkki auttaa erottautumaan markkinoilla, joilla ympäristövastuullisuus on yhä tärkeämpi kilpailutekijä. Joutsenmerkityt tuotteet ovat luonnollisesti myös konkreettinen käytännön esimerkki vastuullisuustyöstämme ja sen jatkuvasta kehittämisestä.
Ammattipuolella, esimerkiksi siivoustuotteiden julkisissa hankintakilpailuissa, Joutsenmerkki on usein ratkaiseva tekijä. Ruotsin markkinoilla ympäristömerkki on jopa välttämättömyys ja auttaa täten myös kansainvälistymisessämme.