Webinaari: Joutsenmerkki kosmetiikkatuotteissa

Millaista on Joutsenmerkitty kosmetiikka? Mitä merkin hakeminen käytännössä tarkoittaa tuotteiden valmistajille? Tähän tutustutaan kahdessa webinaarissamme tammikuussa, sekä suomeksi että englanniksi. Tervetuloa!

Joutsenmerkin pohjoismaisen kuluttajatutkimuksen mukaan yli 70 prosenttia kuluttajista pitää tärkeänä valita ympäristölle parempaa kosmetiikkaa, kuten saippuoita ja ihonhoitotuotteita. Moni kokee kuitenkin parempien vaihtoehtojen löytämisen hankalaksi, eikä markkinointiin usein luoteta. Tähän Joutsenmerkki voi tarjota ratkaisun – merkkiin luottaa jopa 87 prosenttia kuluttajista.

Joutsenmerkin kriteerien säännöllisillä päivityksillä varmistetaankin, että merkin ansainneet tuotteet kuuluvat aina ympäristön kannalta tuoteryhmänsä parhaisiin. Nyt Joutsenmerkityn kosmetiikan kriteerejä on uudistettu.

Webinaari 30.1.2025

Webinaarissamme torstaina 30. tammikuuta klo 9.00–10.15 kuullaan niin Joutsenmerkin uusista kriteereistä, hakemisesta kuin suomalaisten luvanhaltijoiden kokemuksistakin. Tervetuloa tutustumaan, miten Pohjoismaiden tunnetuin ja kuluttajien luottama ympäristömerkki tukee tuotekehitystä ja auttaa erottumaan markkinoilla!

Ohjelma

  • Joutsenmerkki ja Ympäristömerkintä Suomi lyhyesti
    Mikael Heiskanen, viestintäasiantuntija, Ympäristömerkintä Suomi
  • Joutsenmerkityn kosmetiikan kriteerit ja merkin hakeminen
    Mari Åkerberg, teknokemian asiantuntija, Ympäristömerkintä Suomi
  • Luvanhaltijoiden kokemuksia
    Laura Martikainen, tuotekehityskemisti, Berner
    Kaisa Tuppura, Head of Brand and Portfolio, KiiltoClean

Ilmoittautuminen on päättynyt. Kiitos osallistujille!

Kosmetiikan uusiin kriteereihin perehdyttiin myös kansainvälisessä webinaarissa 22. tammikuuta. Tilaisuuden englanninkielisiin esitysmateriaaleihin voit tutustua täällä.