Webinaari: Joutsenmerkki kosmetiikkatuotteissa
Millaista on Joutsenmerkitty kosmetiikka? Mitä merkin hakeminen käytännössä tarkoittaa tuotteiden valmistajille? Tähän tutustutaan kahdessa webinaarissamme tammikuussa, sekä suomeksi että englanniksi. Tervetuloa!
Joutsenmerkin pohjoismaisen kuluttajatutkimuksen mukaan yli 70 prosenttia kuluttajista pitää tärkeänä valita ympäristölle parempaa kosmetiikkaa, kuten saippuoita ja ihonhoitotuotteita. Moni kokee kuitenkin parempien vaihtoehtojen löytämisen hankalaksi, eikä markkinointiin usein luoteta. Tähän Joutsenmerkki voi tarjota ratkaisun – merkkiin luottaa jopa 87 prosenttia kuluttajista.
Joutsenmerkin kriteerien säännöllisillä päivityksillä varmistetaankin, että merkin ansainneet tuotteet kuuluvat aina ympäristön kannalta tuoteryhmänsä parhaisiin. Nyt Joutsenmerkityn kosmetiikan kriteerejä on uudistettu.
Webinaari 30.1.2025
Webinaarissamme torstaina 30. tammikuuta klo 9.00–10.15 kuullaan niin Joutsenmerkin uusista kriteereistä, hakemisesta kuin suomalaisten luvanhaltijoiden kokemuksistakin. Tervetuloa tutustumaan, miten Pohjoismaiden tunnetuin ja kuluttajien luottama ympäristömerkki tukee tuotekehitystä ja auttaa erottumaan markkinoilla! Ohjelma tarkentuu tammikuussa.
Kosmetiikan uusiin kriteereihin perehdytään myös kansainvälisessä webinaarissa edellisellä viikolla. Tutustu keskiviikkona 22. tammikuuta klo 11.00–12.45 (Suomen aikaa) järjestettävän englanninkielisen webinaarin ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan täällä.