Joutsenmerkki jälleen yksi Suomen arvostetuimmista brändeistä – 8. sija satojen brändien joukosta
Taloustutkimuksen ja Alma Median Brändien arvostus -tutkimuksen tulokset on julkaistu. Joutsenmerkin huippusijoitukset jatkuvat: vuonna 2023 Joutsenmerkki on satojen tutkittujen brändien joukossa sijalla kahdeksan.
Vuodesta toiseen kärkisijoille asettunut Joutsenmerkki on arvostettu brändi erityisesti sellaisten kuluttajien joukossa, joille ympäristöstä huolehtiminen ja turvallisuus ovat tärkeitä arvoja. Samalla myös uudistushaluiset sekä perinteitä vaalivat kuluttajat arvostivat Joutsenmerkkiä.
Taloustutkimuksen ja Alma Median kyselytutkimuksessa selvitetään vuosittain suomalaisten arvostusta brändejä kohtaan. Tänä vuonna tutkimuksessa oli mukana 665 brändiä 78 eri tuoteryhmästä. Tutkimuksessa mitattiin muun muassa brändien arvostusta, suositeltavuutta sekä kartoitettiin brändimielikuvaa tunnettuuden ja vastuullisuuden osalta.
Joutsenmerkin arvostus on pysynyt erittäin korkeana vuodesta toiseen. Viime vuosina se on asettunut sijoille 5–14, joka kertoo Joutsenmerkin tunnettuudesta sekä kuluttajien ympäristöarvoista. Tänä vuonna toimialoista arvostetuin olikin tuotteen alkuperästä, tuotantotavasta tai ravitsemuksellisesta laadusta kertovat merkit.
Vuoden 2023 arvostetuimmat brändit:
- Fiskars
- Abloy
- Yle Areena
- Arabia
- Hyvää Suomesta -merkki
- S-Etukortti
- Prisma
- Joutsenmerkki
- Iittala
- SINI