Libero & Joutsenmerkki
Libero on yksi Suomen tunnetuimmista vaippabrändeistä. Joutsenmerkki auttaa brändiä viestimään kuluttajille, että Libero-vaipat ovat niin ympäristön kuin lapsen kannalta turvallisempi vaihtoehto.
Essity on hygienia- ja terveystuotteita valmistava yritys, jonka yksi tunnetuimmista brändeistä on Joutsenmerkittyjä vaippoja valmistava Libero. Joutsenmerkki asettaa tiukkoja kriteerejä hygieniatuotteiden kemikaaliturvallisuudelle. Lisäksi merkin kriteereissä painotetaan energiatehokkuutta ja uusiutuvia raaka-aineita.
Liberon markkinoinnista vastaava Lena Forsaeus kertoo, mitä Joutsenmerkki heille merkitsee.
Miksi olette hakeneet Joutsenmerkkiä?
Meillä Essityllä tuotteitamme kehittäessämme varmistamme, että ne ovat kaiken tavoin turvallisia tuotteiden käyttäjille. Ja koska Libero-brändin osalta työskentelemme lasten kanssa, ajattelemme myös sitä, miten tuotteet voivat olla ympäristöystävällisiä. Tuotemerkintämme antavat tietoa siitä, miten tuote valmistetaan ja mitä materiaaleja se sisältää, jotta kuluttajan olisi helpompi tehdä tuotevalinta luottavaisin mielin.
Joutsenmerkki auttaa viestimään ympäristön eteen tekemistämme toimenpiteistä. Sertifiointiin ei riitä vain tiukkojen ympäristövaatimusten täyttäminen – arvioitavia asioita ovat myös tuotteen ominaisuudet ja laatu sekä kemikaalien käytön tiukat vaatimukset. Näiden suhteen meillä Essityllä ei tehdä kompromisseja.
Sertifiointiin ei riitä vain tiukkojen ympäristövaatimusten täyttäminen – arvioitavia asioita ovat myös tuotteen ominaisuudet ja laatu sekä kemikaalien käytön tiukat vaatimukset. Näiden suhteen meillä Essityllä ei tehdä kompromisseja.
Lena Forsaeus, Marketing Manager, Essity
Miten Joutsenmerkki auttaa liiketoimintaanne?
Vaippamme kuuluvat hygieniatuotteiden kategoriaan, jossa kiinnitetään paljon huomiota materiaaleihin ja tuoteturvallisuuteen päästöjen vähentämiseksi, energiankulutuksen minimoimiseksi sekä käyttöturvallisuuden edistämiseksi.
Joutsenmerkin on koettu Essityllä viestivän erinomaisella tavalla yllä mainittujen asioiden täyttymistä. Se todistaa, että olemme onnistuneet parantamaan kestävän kehityksen työtämme ja saavuttamaan samalla hienoja tuloksia, minkä lisäksi merkki toimii osoittajana siitä, että muuttuvassa maailmassa säilytämme jatkuvasti korkeat laatuvaatimukset.