Perinteikkäät Linna-tuotteet nyt Joutsenmerkittynä
Puhdistusaineista ja kosmetiikasta tunnettu Kiilto tuo kauppojen hyllyille Joutsenmerkittyjä hiustenhoitotuotteita sekä suihkusaippuoita. Lähes kaikille Linna-brändin tuotteille on juuri myönnetty vaativasta ympäristötyöstä kertova Joutsenmerkki.
Kauppojen kosmetiikkahyllyille ilmestyy tänä syksynä lisää Joutsenmerkittyjä tuotteita, sillä vuonna 1962 lanseeratut Linna-tuotteet uudistuvat. Linna-brändin lähes kaikki shampoot, hoitoaineet ja suihkusaippuat ovat läpäisseet Joutsenmerkin kunnianhimoiset kriteerit, joissa huomioidaan tuotteen koko elinkaari aina raaka-aineista kierrätykseen asti.
– Haluamme tuoda lisää ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja kuluttajien helposti saataville ja nyt oli oikea aika päivittää vuonna 1962 lanseerattu Linna vastaamaan Kiillon ympäristötavoitteita. Joutsenmerkki oli meille tavoite heti alusta asti uusien tuotteiden kehityksessä. Se paitsi takaa tuotteen ympäristöystävällisyyden myös helpottaa kuluttajan valintaa, sillä tuotteiden tai palvelujen ympäristöystävällisyyttä voi olla välillä monimutkaista selvittää. Joutsenmerkki tekee sen kuluttajalle helpoksi, KiiltoCleanin Brand Manager Tiina Grönfors kertoo.
Joutsenmerkki myönnettiin Linna-shampoolle ja hoitoaineelle, hajusteettomalle shampoolle ja hoitoaineelle, miesten 2in1 shampolle ja suihkusaippualle, sekä kahdelle muulle suihkusaippualle. Tämän seurauksena kauppojen hyllyiltä löytyy entistä enemmän Joutsenmerkittyjä kosmetiikkatuotteita.
Joutsenmerkki kertoo turvallisemmasta valinnasta
Yhä useampi kiinnittää huomiota käyttämänsä kosmetiikan turvallisuuteen. Sitä painotetaan myös Joutsenmerkin kriteereissä. Merkki asettaa tiukkoja vaatimuksia kosmetiikassa käytetyille kemikaaleille. Se kieltää muun muassa syöpää aiheuttavat ja hormonitoimintaa häiritsevät aineet sekä sellaisiksi epäillyt aineet. Myös herkistäviä aineita rajoitetaan tiukasti.
Lisäksi tuotteen tulee täyttää tiukat vaatimukset biohajoavuuden ja -kertyvyyden sekä kierrätettävien pakkausten osalta.
Linna on yksi Kiillon brändeistä, joihin kuuluvat myös esimerkiksi Erisan ja Serto. Kiillon brändeillä onkin kymmenittäin Joutsenmerkittyjä tuotteita. Ympäristövastuu on olennainen osa Kiillon toimintaa, joka ulottuu kestävämmistä raaka-aineista kiertotalouteen ja energiatehokkuuteen.
Tässä Joutsenmerkki on tärkeässä roolissa, sillä se kirittää yrityksen ympäristötyötä päivittämällä kriteerejä noin viiden vuoden välein.
– Halumme olla alamme ympäristöjohtaja ohjaa toimintaamme ja muodostaa Lupauksemme ympäristölle. Tavoitteidemme saavuttamiseksi tuotekehityksemme etsii jatkuvasti ympäristöä vähemmän kuluttavia raaka-aineita ja pakkausmuotoja. Joutsenmerkki on meille tae siitä, että tuotteet ovat ympäristön kannalta parempia valintoja koko elinkaarensa ajalta aina raaka-aineista kierrätykseen. Kannamme Joutsenmerkkiä tuotteissamme ylpeydellä, koska olemme kovan työn tuloksena täyttäneet sen lukuisat kunnianhimoiset kriteerit, Grönfors summaa.