Vahva ja arvostettu brändi lisää myyntiä

Mitä yhteistä on Fazerin suklaalla ja Joutsenmerkillä? Molemmat ovat Suomen arvostetuimpia brändejä. Ja molempia käytetään myynnin lisäämiseen.

Jos käyt messuilla, voit olla varma että saat suun makeaksi. Yhdellä jos toisella osastolla tarjotaan makeisia. Ja melkein yhtä usein tarjolla on Fazerin Sinistä.

Oletko koskaan ihmetellyt miksi tarjolla on nimenomaan Fazerin Sinistä? Syy tähän on yksinkertainen: Fazerin Sininen on Suomen arvostetuin brändi. Messuvieraille halutaan antaa positiivinen mielikuva omasta yrityksestä. Yksi keino on yhdistää omaan brändiin kokemus Suomen arvostetuimmasta brändistä. Ilmainen makeinen.

Samasta syystä yritykset myös hankkivat Joutsenmerkin omille tuotteille tai palveluille. Joutsenmerkki on Suomen viidenneksi arvostetuin brändi. Joutsenmerkki antaa positiivisen latauksen ja vahvan arvostuksen niille tuotteille ja palveluille, joiden kyljessä merkki komeilee.

Oman brändin vahvistamisen kautta yritys voi hyötyä monella tavalla: kasvattaa asiakasuskollisuutta, lisätä huomioarvoa, päästä paremmin esille mediassa, laajentaa jakeluketjua tai löytää uusia jälleenmyyjiä, avata ovia vientimarkkinoille, lisätä myyntiä ja vahvistaa omaa markkina-asemaa.

Vahvat brändit kampanjoivat yhdessä

Voit lähiviikkoina seurata kuinka kahdeksan vastuullista brändiä kampanjoivat yhdessä ja rakentavat vahvaa tulevaisuutta. Joutsenmerkin kampanjassa ovat mukana Scandic, Lumme, Cello, Gasum biokaasu, Lotus, Vileda Professional, Cottover ja Marmoleum Click omilla Joutsenmerkityillä tuotteillaan ja palveluillaan.

Brändin rakentaminen on arvon kasvattamista. Se on myös satsaus tulevaisuuteen. Mitä vahvempi ja arvostetumpi brändi, sitä tehokkaammin myynti sujuu. Vahva brändi kantaa myös heikompien aikojen yli.

Kirjoittaja Antti Lehmuskoski toimii Joutsenmerkin myyntipäällikkönä.