Toukokuun merkkituote: Clas Ohlsonin Joutsenmerkki-tuotteet

Clas Ohlsonin valikoimasta löytyy 150 Joutsenmerkittyä tuotetta. Yritys kehittää aktiivisesti vastuullista elämäntapaa tukevien tuotteiden valikoimaa.

Clas Ohlsonin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Marika Jirout vastasi Joutsenmerkin tekemiin kysymyksiin.

Marika_Uusi

Mitä Joutsenmerkittyjä tuotteita Clas Ohlsonin valikoimasta löytyy?

Joutsenmerkittyjä tuotteita on valikoimassamme noin 150 kappaletta, kaikkea siivoustuotteista tulostuspaperiin ja kynttilöihin. Esimerkiksi omat Clas Ohlson -paristomme ovat Joutsenmerkittyjä.

Millä perusteella tuotteet valitaan?

Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita edullisin hinnoin. Mutta emme mihin hintaan tahansa. Asetamme vaatimuksia ja valvomme, että markkinoille tuomamme tuotteet on valmistettu hyvissä olosuhteissa, ja sitä myös asiakkaamme odottavat meiltä. Kehitämme aktiivisesti vastuullisempaa elämäntapaa tukevien tuotteiden valikoimaa. Tuotteille on määritelty tarkat kriteerit, jotta ne voivat päästä tähän valikoimaan. Yksi kriteereistä on, että tuote on Joutsenmerkitty.

Tulevatko Joutsenmerkittyjen tuotteiden valikoimat lisääntymään tulevaisuudessa?

Meillä on jo nyt suhteellisen laaja valikoima energiaa säästäviä ja ympäristömerkittyjä tuotteita, ja keskitymme tulevien vuosien aikana entistä enemmän kehittämään näiden tuotteiden valikoimaa ja tekemään siitä houkuttelevamman. Olemme huomanneet, että sellaisten tuotteiden myynti on kasvussa, jotka täyttävät kriteerimme vastuullisempaa elämäntapaa tukeville tuotteille. Clas Ohlson onkin kertonut tavoitteekseen tuplata vastuullisempaa elämäntapaa tukevien tuotteiden myynnin vuoteen 2020 mennessä.

Pesuaineet

 

Miten tärkeää Clas Ohlsonille ovat ympäristöasiat?

Todella tärkeitä! Visiomme on tulla johtavaksi kansainväliseksi vähittäiskauppaketjuksi, jonka kannattavuus on korkea ja joka tuottaa arvoa kaikille sidosryhmilleen. On erittäin selkeää, että vastuullisuustyömme tukee meitä tähän visioon pääsemisessä. Sosiaalisten ja ympäristökysymysten hoitaminen hyvällä tavalla on yrityksen pitkäjänteisen positiivisen kehityksen edellytys.

Kysyvätkö asiakkaat ympäristöasioista / Joutsenmerkityistä tuotteista?

Olemme huomanneet, että asiakkaat ovat yhä enemmän kiinnostuneita tuotteista, jotka ovat hyviä ympäristön kannalta, ja uskomme, että tulevaisuudessa kuluttajat asettavat entistä korkeampia vaatimuksia ja että ympäristöstä tulee entistä tärkeämpi tekijä ostopäätöksen tekemisessä.

Miten henkilökuntaa perehdytetään Joutsenmerkki-tuotteista?

Työntekijämme ovat tärkein voimavaramme vastuullisuusviestin välittämisessä. Jotta he voivat toimia hyvinä kestävän kehityksen lähettiläinä asiakkaiden kanssa, on tärkeää, että he tuntevat olevansa perillä asioista. Siihen pyrimme kertomalla jatkuvasti vastuullisuustyöstämme intranetissämme, kampanjatiedoissamme ja koulutuksen avulla.

Mikrokuituliina

 

patterit