Rakenna luottamusta ulkopuolisen sertifioinnilla

Myynnissä luottamus merkitsee paljon. Luottamusta voi rakentaa monella tavalla. Yksi hyvä keino luottamuksen kasvattamiseksi on kolmannen osapuolen sertifiointi.

Kirjoittaja Antti Lehmuskoski on Joutsenmerkin myyntipäällikkö.

Ostopäätöksen tekeminen edellyttää luottamusta siihen, että myyjä hoitaa oman osuutensa. Että myyjä antaa rahoilleni vastinetta. Tutuissa ja turvallisissa tuotteissa tämä ei ole ongelma. Niissä luottamus syntyy oman kokemuksen pohjalta. Ostaja tietää jo etukäteen mitä on saamassa.

Uusasiakashankinnassa luottamuksen rooli korostuu. Uuden tuotteen tai palvelun ostamisen kynnyksellä ostaja hakee varmuutta. Hankintaa mietitään, arvioidaan ja perustellaan. Toimiiko tuote tai palvelu? Onko se sitä mitä minulle on luvattu? Mitä isommasta ostoksesta on kyse, sen enemmän varmuutta halutaan.

Myyjä voi rakentaa luottamusta monella tavalla. Esimerkiksi referensseillä, tuotteen ominaisuuksilla, vertaisarvioinneilla ja muiden asiakkaiden suosituksilla. Tuotteen voi antaa koekäyttöön tai sille voi antaa takuun ja normaalia pidemmän palautusoikeuden. Pienet asiatvoivat lisätä luottamusta, jopa myyjän luonne.

Yksi hyvä keino lisätä luottamusta on ulkopuolisen sertifiointi. Kolmannen osapuolen takuu siitä että asiat ovat kunnossa. Myyjästä erillisen osapuolen lupaus helpottaa ostajan valintaa. Ostajan ei tarvitse selvittää kaikkea juurta jaksain, vaan hän voi luottaa siihen että puolueettomat asiantuntijat ovet tehneet työn hänen puolestaan.

Tämä on juuri se mitä Joutsenmerkki tekee. Joutsenmerkki rakentaa luottamusta ja auttaa myynnissä. Joutsenmerkki takaa, että tuote tai palvelu on ympäristön kannalta parhaiden joukossa. Se on meidän lupaus sinun asiakkaillesi.

Tutkimuksen mukaan Joutsenmerkki lisää myyjän viestin luotettavuutta. Kysyimme suomalaisilta kuluttajilta kenen väitteisiin luotat. Viestin uskottavuudessa on suuri ero. Vastaajista 54 % uskoi että tuote on hyvä valinta ympäristölle kun valmistaja väittää niin. Luottamus samaan väittämään nousi 80 %:iin jos tuotteella on Joutsenmerkki.

Luottamus graafi

Luottamus yhteen lupaukseen kasvattaa koko yrityksesi luottamuspääomaa. Kasvata yrityksesi luotettavuutta ja oman viestisi uskottavuutta hankkimalla Joutsenmerkki.

Lue lisää Joutsenmerkin eduista

 

Haluatko tutustua muihin Joutsenmerkistä tehtyjen tutkimusten tuloksiin? Klikkaa alla olevaa linkkiä ja lataa tutkimustulokset.

[salinkbutton text=”Lataa tutkimustulokset tästä” link=”http://joutsenmerkki.fi/ladattavat-materiaalit/”]