Mistä sisältöä markkinointiin?

Markkinointi ja myynti ovat muuttumassa kovaa vauhtia. Alan jargonilla sanottuna, markkinointi on siirtymässä outboundista inboundiin. Päivän sana on sisältömarkkinointi. Mutta mistä sitä hyvää sisältöä saa?

Kirjoittaja Antti Lehmuskoski työskentelee Joutsenmerkin myyntipäällikkönä.

Markkinointi ja myynti ovat muuttumassa kovaa vauhtia. Alan jargonilla sanottuna, markkinointi on siirtymässä outboundista inboundiin.  Asiakasta ei enää saa kiinni häiritsevällä mainoksella tai kylmällä soitolla, vaan kiinnostavalla sisällöllä. Päivän sana onkin sisältömarkkinointi. Mutta mistä sitä hyvää sisältöä saa?

Monessa markkinoinnin ja myynnin kulmahuoneessa painitaan samojen ongelmien parissa. Miten saada lisää liikennettä kotisivuille? Kuinka saadaan mahdollinen asiakas kiinnostumaan meidän tuotteistamme? Miten saamme generoitua tämän kiinnostuksen kaupaksi? Vastauksen ytimessä ovat sisältömarkkinointi ja hyvä sisältö.

Sankaritarinoita

Mistä hyvä sisältö syntyy? Sankaritarinoista. Siitä kuinka hikeä vuodattaen on kiivetty vuorelle, noustu seuraavalle askeleelle ja saavutettu jotain merkittävää. Sankaritarina, jolla on onnellinen loppu. Matka, joka ei välttämättä ollut suoraviivainen. Asia mitä kaikki muut eivät ole tehneet.

Joutsenmerkki on hyvä esimerkki sankaritarinasta. Sen saaminen edellyttää työtä ja hikeä. Joutsenmerkin hankkiminen ei aina ole suoraviivainen ja helppo tie kulkea. Pitää olla valmis tekemään muutoksia ja parannuksia. Jo pelkkä matkan kulkeminen on sankaritarina, koska suurin osa yrityksistä ei koskaan tule saavuttamaan merkkiä. Lyhyesti sanottuna: Joutsenmerkki on hyvää sisältöä markkinointiin.

Joutsenmerkin hankkimisella voi saada aikaan merkittäviä ympäristöparannuksia. Uusia ominaisuuksia tuotteelle tai palvelulle. Parantunutta laatua. Tarkempaa tietoa tuotteessa käytetyistä materiaaleista ja komponenteista. Kaikki nämä ovat asioita, jotka kiinnostava asiakkaitasi – ja niistä kannattaa heille kertoa.

Ole siis rohkea ja lähde matkalle! Hanki sankaritarinan ainekset.