Suomen uusi hankintalaki on tällä hetkellä eduskunnan käsittelyssä ja sen pitäisi tulla voimaan ensi vuoden alkupuolella. Selvää on, että hankintalaki tulee lisäämään ympäristömerkittyjen tuotteiden kysyntää.
Mitä yhteistä on Fazerin suklaalla ja Joutsenmerkillä? Molemmat ovat Suomen arvostetuimpia brändejä. Ja molempia käytetään myynnin lisäämiseen.
Maineenhallinta vaatii paljon työtä. Ongelmat kannattaa välttää tekemällä asiat kunnolla jo etukäteen. Lue miten Joutsenmerkki voi auttaa tässä työssä.
Ympäristövastuullisuus on tänä päivänä osa kaikkien yritysten toimintaa, enemmän tai vähemmän. Monella edelläkävijällä ympäristövastuutyö on kiinteä osa strategiaa eikä sitä enää käsitellä omana asianaan erillään tuotekehityksestä, tuotannosta, markkinoinnista ja myynnistä.
Syksy on Kick offien ja myyntikoulutusten luvattua aikaa. Loppuvuoden myyntitavoitteissa on kurottavaa ja viestiä pitää kirkastaa. Tällöin on hyvä kerrata miksi tuotteessa on Joutsenmerkki ja mitä hyötyä siitä voi saada.
Viestinnän ihmisenä sanoilla on minulle suuri merkitys. Joskus jokin sanonta tai sanapari uppoaa heti ja saa aikaan wau-tunteen. Sitten on niitä, jotka eivät tee tätä vaan kuulostavat tylsältä jorinalta. Sanapari julkiset hankinnat kuuluu tähän viimeksi mainittuun kategoriaan.
Kesätyöläisen mietteitä ympäristöstä ja Joutsenmerkistä.
Melkein jokaisella suomalaisella on mielikuva Joutsenmerkistä ja Joutsenmerkityistä tuotteista. Monelle Joutsenmerkityt päivittäistavarat kuten pesuaineet, kosmetiikka tai talouspaperi ovat kaupan hyllyltä tuttuja. Mutta millainen on Joutsenmerkitty kerrostalo?
Oletko koskaan miettinyt millä energialla aamukahvisi, makeishyllyn herkut tai kesän grillieväät valmistuvat?
Moni siivouspalvelu mainostaa käyttävänsä Joutsenmerkittyjä puhdistusaineita. Hienoa, näin vähennetään ympäristövaikutuksia! Vaikka aineet ovat Joutsenmerkittyjä, niin harva siivouspalvelu kuitenkaan on Joutsenmerkitty. Eikö kannattaisi?