Siirry sisältöön

Piste i:n päälle

Ympäristövastuullisuus on tänä päivänä osa kaikkien yritysten toimintaa, enemmän tai vähemmän. Monella edelläkävijällä ympäristövastuutyö on kiinteä osa strategiaa eikä sitä enää käsitellä omana asianaan erillään tuotekehityksestä, tuotannosta, markkinoinnista ja myynnistä.

Julkiset hankinnat wau-ilmiöksi?

Viestinnän ihmisenä sanoilla on minulle suuri merkitys. Joskus jokin sanonta tai sanapari uppoaa heti ja saa aikaan wau-tunteen. Sitten on niitä, jotka eivät tee tätä vaan kuulostavat tylsältä jorinalta. Sanapari julkiset hankinnat kuuluu tähän viimeksi mainittuun kategoriaan.

Ympäristöystävällinen kesätyö

Olin ensimmäistä kertaa elämässäni kesätöissä – Joutsenmerkissä. Tässä viisi asiaa, jotka opin ja jäivät parhaiten mieleen kesäaherruksesta. Joutsenmerkki edistää kestävää kehitystä ja auttaa kuluttajaa valitsemaan…

Kohti Joutsenmerkittyä kerrostaloa

Melkein jokaisella suomalaisella on mielikuva Joutsenmerkistä ja Joutsenmerkityistä tuotteista. Monelle Joutsenmerkityt päivittäistavarat kuten pesuaineet, kosmetiikka tai talouspaperi ovat kaupan hyllyltä tuttuja. Mutta millainen on Joutsenmerkitty kerrostalo?

Jäikö siivous puolitiehen?

Moni siivouspalvelu mainostaa käyttävänsä Joutsenmerkittyjä puhdistusaineita. Hienoa, näin vähennetään ympäristövaikutuksia! Vaikka aineet ovat Joutsenmerkittyjä, niin harva siivouspalvelu kuitenkaan on Joutsenmerkitty. Eikö kannattaisi?

Hajusteeton vai hajuton pyykinpesuaine?

KiiltoCleanin tuotekehityskemisti Tomi Peltonen pohtii blogikirjoituksessaan, mitä hajusteettomalta tuotteelta odotetaan? Saisiko tuotteessa olla minkäänlaista hajua vai oletetaanko, että hajusteeton tuote on myös hajuton tuote?

Varo Viherpesua

Markkinoinnissa näkee usein että mutkia oiotaan hyvillä tarinoilla ja kauniilla kuvilla, valitettavasti myös ympäristöasioissa. Ole tarkkana, äläkä hairahdu viherpesun ansaan.