Siirry sisältöön

Merkityksiä tavoitteleva kuluttaminen yleistyy

“Merkityksellisyydestä tulee kuluttajakäyttäytymisen uusi normaali.” Näin ennustaa kestävän hyvinvoinnin asiantuntija ja apulaisprofessori Arto O. Salonen, joka puhuu aiheesta Ympäristömerkinnän asiakasseminaarissa maaliskuussa.

Miltä näyttävät Joutsenmerkin saavutukset ja tulevaisuus?

Joutsenmerkin nähdessä päivänvalon vuonna 1989 maailma näytti hyvin erilaiselta kuin nyt. Missä olimme silloin, mihin suuntaamme nyt? Nopeasti muuttuvassa maailmassa vahvojen ja luotettavien ympäristömerkkien tarve tulee entistä näkyvämmäksi. Joutsenmerkin konsepti sopii erinomaisesti esimerkiksi työskentelyssä kohti YK:n kestävän kehityksen tavoitteita ja taistelussa ilmastonmuutosta vastaan.